Založ si blog

Na Petržalku sa (opäť) zabudlo?

Pred časom Bratislave naskytla unikátna šanca; hlavné mesto malo možnosť získať európske zdroje na rozvoj nosného dopravného systému. Konkrétne malo ísť o vybudovanie trasy mestskej električky, ktorá by spojila Šafárikovo námestie s južným koncom Petržalky. Súčasťou projektu bola aj dlho očakávaná oprava Starého mosta.

Osobne som tento zámer všemožne podporoval; agitoval som na stretnutiach s občanmi a na plénach mestského zastupiteľstva. Dokonca som verejne vyhlásil, že po vybudovaní tohto systému odložím svoje auto a väčšinu svojich presunov budem realizovať prostredníctvom plánovaného Tram Trainu. Projekt následne odobrilo aj Mestské zastupiteľstvo na svojom zasadnutí dňa 31.3. 2011. Ministerstvo dopravy malo následne v našom mene predložiť projekt na posúdenie európskym inštitúciám a realizácií by už nič nestálo v ceste.

V dnešných dňoch však v médiách odzneli pre mňa nové a prekvapivé informácie; európske peniaze budú, ale drvivá väčšina z nich sa použije na vybudovanie stanice Filiálka na Trnavskom mýte. „Z okolitých regiónov tam budeme privážať až 16.000 ľudí za hodinu…“ vyhlasoval hrdo minister dopravy.  Vidiečanov budeme zvážať do centra, ale kto prepraví Petržalčanov na druhý breh Dunaja? V projekte v programovacom období 2010 – 2014 sa najnovšie ráta len s opravou Starého mosta a vybudovaním prvej zastávky na petržalskej strane. Žiaľ ostatné musí počkať; trať sa možno začne budovať po roku 2014.

Petržalka (spolu s plánovaným Južným mestom) je bez zásadnej alternatívy MHD o pár rokov dopravne „mŕtva“. Mosty už nebudú stačiť, lebo stále viac ľudí sa bude orientovať na individuálnu dopravu. Tým sa opäť prehĺbi už aj tak katastrofálny problém s parkovaním.

Stredom Petržalky vedie nedobudovaný koridor pôvodne určený na efektívny systém verejnej dopravy. Jeho dokončenie sa za bývalého režimu už „nestihlo“ a tak na rýchlu prepravu čakáme už vyše 20 rokov. Budeme čakať ďalších 20? Samozrejme čas ukáže, nakoľko sú medializované informácie pravdivé. Ale nateraz sa zdá, že Petržalka je stále na okraji záujmu.

Katastrofálna situácia volných miest v MŠ v Petržalke

11.06.2014

Nedostatok voľných miest v materských školách je v Petržalke už istú dobu horúcim problémom pre mnohých rodičov. V minulosti bolo v mestskej časti vyše 40 škôlok, avšak v dôsledku demografického viac »

Trasovanie ropovodu cez Petržalku je neprípustné

31.07.2013

Ešte v roku 2011 vypracovalo Ministerstvo hospodárstva analýzu o ekonomickej výhodnosti prepojenia ropovodu Družba a rafinériou Schwechat (vláda SR k nej prijala uznesenie č. 340/2011). Následne viac »

Fakty a fámy o „autostráde“ pozdĺž petržalskej električky

25.04.2013

V ostatnom čase zachvátila Petržalka občianska vlna odporu „proti štvorprúdovej ceste“ naprieč našou Mestskou časťou. Aktivisti spustili masívnu petičnú a mediánu ofenzívu. Na prvý viac »

Trump, Putin

Trump považuje Putinovu priazeň za bonus, Putin je podľa neho fajn

16.07.2018 08:00

Výber chronologicky zoradených vzájomných výrokov prezidentov USA a Ruska, Donalda Trumpa a Vladimira Putina, ktorí sa stretávajú na summite v Helsinkách.

peniaze, euro, mince, bankovky

Pripravte sa na horšie časy, varoval šéf Bundesbank

16.07.2018 07:00

Šéf nemeckej centrálnej banky Jens Weidmann varoval vládu v Berlíne pred rastúcim rizikom ochladzovania ekonomiky.

trump, putin

Rusko a USA: Trecie plochy pred summitom Putin - Trump

16.07.2018 06:00

Vybrané fakty o rusko-amerických vzťahoch a o pravdepodobných témach stretnutia prezidentov USA a Ruska, ktoré sa uskutoční v pondelok 16. júla v Helsinkách.

tunel Višňové

Lacná diaľnica pri Žiline bude výrazne meškať

16.07.2018 05:00

Diaľnica D1 obíde Žilinu najskôr v roku 2021. Až teraz sa ukazujú dôsledky toho, že úsek s tunelom Višňové vysúťažili za menej ako polovičnú cenu oproti očakávaniam.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 42150x
Priemerná čítanosť článkov: 2342x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy