Založ si blog

Na Petržalku sa (opäť) zabudlo?

Pred časom Bratislave naskytla unikátna šanca; hlavné mesto malo možnosť získať európske zdroje na rozvoj nosného dopravného systému. Konkrétne malo ísť o vybudovanie trasy mestskej električky, ktorá by spojila Šafárikovo námestie s južným koncom Petržalky. Súčasťou projektu bola aj dlho očakávaná oprava Starého mosta.

Osobne som tento zámer všemožne podporoval; agitoval som na stretnutiach s občanmi a na plénach mestského zastupiteľstva. Dokonca som verejne vyhlásil, že po vybudovaní tohto systému odložím svoje auto a väčšinu svojich presunov budem realizovať prostredníctvom plánovaného Tram Trainu. Projekt následne odobrilo aj Mestské zastupiteľstvo na svojom zasadnutí dňa 31.3. 2011. Ministerstvo dopravy malo následne v našom mene predložiť projekt na posúdenie európskym inštitúciám a realizácií by už nič nestálo v ceste.

V dnešných dňoch však v médiách odzneli pre mňa nové a prekvapivé informácie; európske peniaze budú, ale drvivá väčšina z nich sa použije na vybudovanie stanice Filiálka na Trnavskom mýte. „Z okolitých regiónov tam budeme privážať až 16.000 ľudí za hodinu…“ vyhlasoval hrdo minister dopravy.  Vidiečanov budeme zvážať do centra, ale kto prepraví Petržalčanov na druhý breh Dunaja? V projekte v programovacom období 2010 – 2014 sa najnovšie ráta len s opravou Starého mosta a vybudovaním prvej zastávky na petržalskej strane. Žiaľ ostatné musí počkať; trať sa možno začne budovať po roku 2014.

Petržalka (spolu s plánovaným Južným mestom) je bez zásadnej alternatívy MHD o pár rokov dopravne „mŕtva“. Mosty už nebudú stačiť, lebo stále viac ľudí sa bude orientovať na individuálnu dopravu. Tým sa opäť prehĺbi už aj tak katastrofálny problém s parkovaním.

Stredom Petržalky vedie nedobudovaný koridor pôvodne určený na efektívny systém verejnej dopravy. Jeho dokončenie sa za bývalého režimu už „nestihlo“ a tak na rýchlu prepravu čakáme už vyše 20 rokov. Budeme čakať ďalších 20? Samozrejme čas ukáže, nakoľko sú medializované informácie pravdivé. Ale nateraz sa zdá, že Petržalka je stále na okraji záujmu.

Katastrofálna situácia volných miest v MŠ v Petržalke

11.06.2014

Nedostatok voľných miest v materských školách je v Petržalke už istú dobu horúcim problémom pre mnohých rodičov. V minulosti bolo v mestskej časti vyše 40 škôlok, avšak v dôsledku demografického viac »

Trasovanie ropovodu cez Petržalku je neprípustné

31.07.2013

Ešte v roku 2011 vypracovalo Ministerstvo hospodárstva analýzu o ekonomickej výhodnosti prepojenia ropovodu Družba a rafinériou Schwechat (vláda SR k nej prijala uznesenie č. 340/2011). Následne viac »

Fakty a fámy o „autostráde“ pozdĺž petržalskej električky

25.04.2013

V ostatnom čase zachvátila Petržalka občianska vlna odporu „proti štvorprúdovej ceste“ naprieč našou Mestskou časťou. Aktivisti spustili masívnu petičnú a mediánu ofenzívu. Na prvý viac »

Volkswagen, karosáreň

Odborári vo VW Slovakia hrozia ostrým štrajkom, chcú vyššie tarify o 16 %

30.05.2017 12:31

Odbory v bratislavskom Volkswagene trvajú na navýšení tarifných miezd o 16 % a nevylúčili ani vstup do ostrého štrajku.

Robert Fico

Fico: V boji s korupciou musí zohrať výraznejšiu úlohu aj represia

30.05.2017 12:18

V boji proti korupcii je dôležité motivovať a povzbudzovať ľudí pri hlásení týchto trestných činov, vyhlásil premiér Fico na seminári o korupcii.

Donald Trump, Trump,

Rusko sa za Trumpa zmeny k lepšiemu ešte nedočkalo

30.05.2017 11:33

Rusko znepokojuje, že za novej americkej vlády prezidenta Donalda Trumpa ešte nedošlo k žiadnemu vážnejšiemu posunu k lepšiemu vo vzájomných vzťahoch.

Antonov AN–30B

Tvrdé pristátie ruského An-26 neprežil jeden vojak

30.05.2017 11:23

Jeden ruský vojak zahynul a päť ďalších utrpelo zranenia pri tvrdom pristátí dvojmotorového turbovrtuľového lietadla typu Antonov An-26 v Saratovskej oblasti na západe krajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 38886x
Priemerná čítanosť článkov: 2160x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy