Založ si blog

Na Petržalku sa (opäť) zabudlo?

Pred časom Bratislave naskytla unikátna šanca; hlavné mesto malo možnosť získať európske zdroje na rozvoj nosného dopravného systému. Konkrétne malo ísť o vybudovanie trasy mestskej električky, ktorá by spojila Šafárikovo námestie s južným koncom Petržalky. Súčasťou projektu bola aj dlho očakávaná oprava Starého mosta.

Osobne som tento zámer všemožne podporoval; agitoval som na stretnutiach s občanmi a na plénach mestského zastupiteľstva. Dokonca som verejne vyhlásil, že po vybudovaní tohto systému odložím svoje auto a väčšinu svojich presunov budem realizovať prostredníctvom plánovaného Tram Trainu. Projekt následne odobrilo aj Mestské zastupiteľstvo na svojom zasadnutí dňa 31.3. 2011. Ministerstvo dopravy malo následne v našom mene predložiť projekt na posúdenie európskym inštitúciám a realizácií by už nič nestálo v ceste.

V dnešných dňoch však v médiách odzneli pre mňa nové a prekvapivé informácie; európske peniaze budú, ale drvivá väčšina z nich sa použije na vybudovanie stanice Filiálka na Trnavskom mýte. „Z okolitých regiónov tam budeme privážať až 16.000 ľudí za hodinu…“ vyhlasoval hrdo minister dopravy.  Vidiečanov budeme zvážať do centra, ale kto prepraví Petržalčanov na druhý breh Dunaja? V projekte v programovacom období 2010 – 2014 sa najnovšie ráta len s opravou Starého mosta a vybudovaním prvej zastávky na petržalskej strane. Žiaľ ostatné musí počkať; trať sa možno začne budovať po roku 2014.

Petržalka (spolu s plánovaným Južným mestom) je bez zásadnej alternatívy MHD o pár rokov dopravne „mŕtva“. Mosty už nebudú stačiť, lebo stále viac ľudí sa bude orientovať na individuálnu dopravu. Tým sa opäť prehĺbi už aj tak katastrofálny problém s parkovaním.

Stredom Petržalky vedie nedobudovaný koridor pôvodne určený na efektívny systém verejnej dopravy. Jeho dokončenie sa za bývalého režimu už „nestihlo“ a tak na rýchlu prepravu čakáme už vyše 20 rokov. Budeme čakať ďalších 20? Samozrejme čas ukáže, nakoľko sú medializované informácie pravdivé. Ale nateraz sa zdá, že Petržalka je stále na okraji záujmu.

Katastrofálna situácia volných miest v MŠ v Petržalke

11.06.2014

Nedostatok voľných miest v materských školách je v Petržalke už istú dobu horúcim problémom pre mnohých rodičov. V minulosti bolo v mestskej časti vyše 40 škôlok, avšak v dôsledku demografického viac »

Trasovanie ropovodu cez Petržalku je neprípustné

31.07.2013

Ešte v roku 2011 vypracovalo Ministerstvo hospodárstva analýzu o ekonomickej výhodnosti prepojenia ropovodu Družba a rafinériou Schwechat (vláda SR k nej prijala uznesenie č. 340/2011). Následne viac »

Fakty a fámy o „autostráde“ pozdĺž petržalskej električky

25.04.2013

V ostatnom čase zachvátila Petržalka občianska vlna odporu „proti štvorprúdovej ceste“ naprieč našou Mestskou časťou. Aktivisti spustili masívnu petičnú a mediánu ofenzívu. Na prvý viac »

marcel, rodina, vlak

Rodičia bojovali o syna, na liečbu dali všetko

15.12.2018 08:00

Smrť si poňho prišla príliš skoro, chlapec sotva dospel, mal 18 rokov.

počasie, sneh

Na horách sneh, v nížinách blato

15.12.2018 07:00

Kým v stredných a vysokých polohách sa zvianočnieva, v nížinách sa zrejme k najkrajším sviatkom roka došmýkame po blate.

Národný futbalový štadión

TOP 5 videí týždňa TV Pravda

15.12.2018 06:00

Bude obchvat Bratislavy v roku 2020? Klamal Kiska? Kam zmizli eurofondy na kultúru? Kde sa ukrýval Šajgal? Ako sa vám páči nový Národný futbalový štadión?

kiska

VIDEO: Kiska kúpil v Slavkove až desať pozemkov

15.12.2018 06:00

Prezident Andrej Kiska skupoval pozemky pod Tatrami vo Veľkom Slavkove ako na bežiacom páse. Kauza podvodu s pozemkami sa Kisku dotýka čoraz viac.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 43491x
Priemerná čítanosť článkov: 2416x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy