Založ si blog

Prečo nemáme v Petržalke koľajovú dopravu?

Transsibírska magistrála je najdlhšia nepretržitá železničná trať sveta a hlavná dopravná tepna Ruska. Má dĺžku 9.288 km a vedie z Moskvy do Vladivostoku na pobreží Tichého oceánu. Stavba sa začala v máji 1891 a bola ukončená v októbri 1916. Jej výstavba teda trvala 25 rokov.

 

Pacifická železnica prepojila východné pobrežie (Atlantik) zo západným pobrežím (Pacifik) Spojených štátov Amerických. Diskusie o potrebe tejto trate  začali už okolo roku 1830, spolu so začiatkom využívania parných vlakov. Samotná výstavba sa začala 1863 a trať bola dokončená v roku 1869. Pôvodná trasa, ktorá začínala v Council Bluffs (Iowa) a končila v Sacramente (California), merala cca. 2850 km. Vďaka invencií a usilovnosti staviteľov však výstavba trvala iba 6 rokov (proces výstavby manažovali skúsení veteráni americkej občianskej vojny, robotníci boli zväčša imigranti z írska a Číny).

 

Koľajový dopravný systém do Petržalky sa dodnes nezrealizoval, napriek tomu že prvé diskusie začali už v 70-tych rokoch minulého storočia. Od ťažkého ruského metra sme sa najprv prepracovali k ľahkému francúzskemu. Následne sme diskutovali o zapustenej a neskôr o estakádnej električke. Dopracovali sme sa k TRAM-TRAINU, ktorý sa možno začne budovať po roku 2014.

Na porovnanie s predchádzajúcimi dvoma príkladmi z Ruska a USA: diskutujeme takmer 40 rokov o úseku o dĺžke 7,8 km! A tak si v Petržalke desaťročia opatrujeme „koridor“ a naďalej sa do práce trmácame po preplnených bratislavských mostoch.

 

 

Dĺžka trate v km

Doba výstavby

Transsibírska magistrála (Rusko)

9.288

25 rokov (verejná stavba bez diskusie)

Pacifická železnica (USA)

2.850

6 rokov (30 rokov diskusií)

Koľajový dopravný systém do Petržalky (Slovensko)

0.007,8

40 rokov diskusií bez reálneho výsledku

 

Vysvetlenie záhady

Rozpočet na petržalskú električku sa pekne „po slovensky“ niekoľko krát rozkradol. Odporne povedané: peniaze sa použili na iné, prioritnejšie projekty. Aj teraz sa ide kopať veľký tunel pod názvom Filiálka. Za ostatné dekády si zrejme mnoho potentátov postavilo rodinné domy v okolí Bratislavy. Preto dnes musíme vybudovať železničnú stanicu na Trnavskom mýte. Veď ako inak sa deti potentátov dopravia do bratislavských škôl?

Katastrofálna situácia volných miest v MŠ v Petržalke

11.06.2014

Nedostatok voľných miest v materských školách je v Petržalke už istú dobu horúcim problémom pre mnohých rodičov. V minulosti bolo v mestskej časti vyše 40 škôlok, avšak v dôsledku demografického viac »

Trasovanie ropovodu cez Petržalku je neprípustné

31.07.2013

Ešte v roku 2011 vypracovalo Ministerstvo hospodárstva analýzu o ekonomickej výhodnosti prepojenia ropovodu Družba a rafinériou Schwechat (vláda SR k nej prijala uznesenie č. 340/2011). Následne viac »

Fakty a fámy o „autostráde“ pozdĺž petržalskej električky

25.04.2013

V ostatnom čase zachvátila Petržalka občianska vlna odporu „proti štvorprúdovej ceste“ naprieč našou Mestskou časťou. Aktivisti spustili masívnu petičnú a mediánu ofenzívu. Na prvý viac »

Šajgal

Vypočuli svedka v kauze vraždy Kubašiaka

13.12.2017 15:27

Na Okresnom súde v Banskej Bystrici vypočuli svedka, ktorý neprišiel na pojednávanie v prípade vražedného útoku na podnikateľa z Polomky.

Lau Hon Meng

Vo svete je za mrežami rekordných 262 novinárov

13.12.2017 15:26

Viac ako polovica zadržiavaných pracovníkov médií je vo väzbe v Turecku, Číne a v Egypte.

parlament,

Parlament neschválil nominantov na členov Regulačnej rady ÚRSO

13.12.2017 14:57

Poslanci mali vybrať dvoch kandidátov z troch nominovaných, teda Ľubomíra Blaška, Milana Jarása alebo Jozefa Mihalčina.

Marek Maďarič

Maďarič nevie, prečo vláda nerokovala o odpolitizovaní voľby šéfa RTVS

13.12.2017 14:45

"Je možné, že niekto má problém s tým, že by bola RTVS nezávislejšia“, povedal Maďarič.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 40541x
Priemerná čítanosť článkov: 2252x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy