Založ si blog

Rezidenčné parkovanie v Petržalke?

rezidencne parkovanieStatická doprava (parkovanie) patri dnes medzi jeden z najvážnejších problémov v Petržalke. Pri výstavbe Petržalky v 70-tych rokoch nikto nepočítal s prudkým nárastom automobilovej dopravy. Podľa odhadov tak dnes v našej mestskej časti chýba približne 30.000 parkovacích miest.

Problém je o to vypuklejší, že v Petržalke parkuje mnoho ľudí, ktorí tu žijú len v podnájme. Tým že v Petržalke nemajú trvalý pobyt, platia všetky miestne dane a poplatky niekde inde. Nie je dlhodobo únosné, aby sa z dani 80 tisíc ľudí riešilo parkovanie pre 130 tisíc ľudí. Navyše si treba uvedomiť, že bezplatné parkovacie miesto k prenajatému bytu nie je bežný štandard nikde na svete.

Domnievam sa, že vo vnútornej časti sídliska a pod domami (v zóne) by malo byť parkovanie po 17:00 bezplatné len pre obyvateľov s trvalým pobytom v Petržalke. Ostatní by si museli priplatiť a vykompenzovať tak výpadok miestnej dane. Alebo by mali aj inú možnosť: nechať svoje auto zaparkované na záchytnom parkovisku v okrajových častiach Petržalky a k prenajatému bytu by sa dopravili hromadnou dopravou.

Netvrdím, že REZIDENČNÉ PARKOVANIE vyrieši všetky problémy so statickou dopravou v Petržalke.  Ale je to určitý základ a dá sa na ňom stavať. Z vyzbieraných peňazí by sa mohli budovať nové plochy alebo aj skvalitniť sieť hromadnej dopravy. Problém parkovania v Petržalke je časovaná bomba a treba ho začať riešiť.

Katastrofálna situácia volných miest v MŠ v Petržalke

11.06.2014

Nedostatok voľných miest v materských školách je v Petržalke už istú dobu horúcim problémom pre mnohých rodičov. V minulosti bolo v mestskej časti vyše 40 škôlok, avšak v dôsledku demografického vývoja z nich ostala menej ako polovica. S klesajúcim počtom detí sa znižovali aj financie na krytie prevádzkových nákladov. Samospráva tak musela mnohé škôlky [...]

Trasovanie ropovodu cez Petržalku je neprípustné

31.07.2013

Ešte v roku 2011 vypracovalo Ministerstvo hospodárstva analýzu o ekonomickej výhodnosti prepojenia ropovodu Družba a rafinériou Schwechat (vláda SR k nej prijala uznesenie č. 340/2011). Následne v januári 2013 sa Vláda SR zaoberala možnými trasami ropovodu s tým, že o finálnom trasovaní rozhodne do konca roka 2013. Ministerstvo hospodárstva jej odporučilo desať [...]

Fakty a fámy o „autostráde“ pozdĺž petržalskej električky

25.04.2013

V ostatnom čase zachvátila Petržalka občianska vlna odporu „proti štvorprúdovej ceste“ naprieč našou Mestskou časťou. Aktivisti spustili masívnu petičnú a mediánu ofenzívu. Na prvý pohľad ide o chvályhodnú iniciatívu, lebo mať kritický názor je veľmi správne. Debata sa však dostala do emotívnej roviny a začala postrádať niektoré vecné argumenty. Popri faktoch [...]

prezidentka Tupý vražda uctenie pamiatka

Okolie miesta, kde zavraždili Daniela Tupého, zrevitalizujú za takmer 450-tisíc eur

13.05.2021 16:38

Pamätník obetiam extrémizmu obkolesuje neupravená asfaltová plocha, často obklopená parkujúcimi autami.

Polícia / NAKA /

Tri výpovede za tri dni. NAKA prichádza o šéfov

13.05.2021 16:21

K 15. máju podobne ako Branislav Zurian končí aj riaditeľ odboru Bratislava NAKA.

Čaputová

Ústavný súd už má podanie Čaputovej k referendu. Na verdikt má 60 dní

13.05.2021 16:13

Petíciu podporilo viac ako 585 000 ľudí.

krpeľany

Ľudstvo od 13. mája žije na ekologický dlh

13.05.2021 16:03

Pre porovnanie v roku 2000 na ekologický dlh začali ľudia žiť od 23. septembra.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 53112x
Priemerná čítanosť článkov: 2951x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy